Jak usínám?

15. března 2017 v 21:44 | Nindë |  Random


Spánek je kouzelná činnost. Potřebujeme ho, ale občas ho ne a ne dosáhnout. Někdy ležíme v té posteli s miliony myšlenek v hlavě a mír spánku se nám vyhýbá. Stává se, že nervozita z dalšího dne a naštvanost z toho, že nespíme, způsobí ještě větší oddálení vytouženého odpočinku.

Před pár lety jsem si hledala techniky jak rychle usnout. Našla jsem metodu 4-7-8. Tato metoda doporučuje se nadechnout po 4 vteřiny, držet nádech 7 vteřin a 8 vydechovat. Člověk by pak měl tedy zklidnit svůj dech a odehnat myšlenky zabraňující mu dostat se do říše snů, protože se musí soustředit na počítání.

Tuhle metodu jsem zkusila a byla jsem velice překvapená tím, že fungovala. Po čase jsem na ní zapomněla, protože jsme jí jednoduše ani nepotřebovala. Chodila jsem spát až když jsem byla unavená tak, že jsem usnula okamžitě po položení hlavy na polštář. Pak jsem ale opět změnila svůj spánkový režim a často se stávalo, že jsme nemohla usnout, takže jsem opět zkusila tuto metodu. Zjistila jsem ale, že mi doporučený počet sekund vůbec nevyhovuje. Takže jsme si dýchání upravila a nyní vypadá schéma takto: 3-4-7-2

3 - nádech
4 - zadržení dechu
7 - výdech
2 - vyčkání

Navíc jsem si v hlavě vytvořila graf, který podle toho jak nadechuji nebo vydechuji, klesá, stoupá či je konstantní. Tak mám jistotu, že mě opravdu jiné myšlenky napadnout nemohou a dechem imituji svoje dýchání během spánku.

Takže ti doporučuji zkusit něco podobného pro rychlejší usnutí. A samozřejmě je důležité si upravit hodnoty a celkově systém podle toho, jak ti to bude vyhovovat.

Makový koláček

Příjemné dnešní usínání ti přeje, tvá Nindë


 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Tvá oblíbená část dne?

Ráno 9.1% (2)
Dopolene 9.1% (2)
Poledne 0% (0)
Odpoledne 9.1% (2)
Večer 54.5% (12)
Noc 18.2% (4)

Komentáře

1 Siginitou Siginitou | Web | 15. března 2017 v 22:01 | Reagovat

Já mám problém ze spánkem, zatím sem nenašla žádnou dobrou techniku nenašla :D

2 Haiku Haiku | 16. března 2017 v 10:51 | Reagovat

Jako menší jsem také trpěla nespavostí a dosud má noci, které spíše protrpím. Má metoda rychlejšího usnutí by se dala nazvat uklízeč. Panáček v domečku zametá, prach představující myšlenky vymetávám z okna. Snad to někomu z vás také může pomoci.

3 Nindë Nindë | 16. března 2017 v 18:53 | Reagovat

[1]: By mě zajímalo, jestli jsi tuhle mojí vyzkoušela :D

[2]: Já tedy rozhodně vyzkouším :)

4 Maniac Maniac | 22. března 2017 v 18:10 | Reagovat

Když nemůžu usnout, tak se opiju....to pak jde usnout hned.

5 Nindë Nindë | Web | 22. března 2017 v 21:57 | Reagovat

[4]: Alespoň víš, co pro tebe funguje :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama